Profil:

Značka stroje: Opel Astra OPC

Tituly/ úspěchy: několikanásobný FIA European Champion, FIA Rallycross Chalenge Europe Champion, Czech Champion, Austrian Champion, Poland Champion, Hungarian Champion, Slovakia Champion

Používaný olej: Mogul 10W-60 Extreme Sport 

Mogul pomáhá závodníkům dosahovat nejlepší výsledky - představujeme Romana Častorala

První závody Roman odjel v pouhých osmnácti letech. Společnost mu tehdy dělala Škoda 130 LR. A protože výsledky byly více než uspokojivé, rozhodl se v závodění pokračovat. To se psala polovina devadesátých let. Za tu dobu se Roman Častoral stal jednou z nejviditelnějších postav domácího rallycrossu. Závodí na okruzích po celé Evropě a sbírá jednu cenu za druhou.

Roman Častoral

„Miluju rychlé tratě, kde se střídají technické pasáže,“ říká v našem rozhovoru známý rallycrossový závodník Roman Častoral. Kromě jiného nám prozradil, jak se připravuje na sezónu nebo jaký má dosud nesplněný sen.

Rozhovor:

1/ Vzpomeneš si, co se ti honilo hlavou, když jsi poprvé sednul do závodního speciálu?

To už ani přesně nevím. Myslím, že to byl adrenalin a rozhodnutí jet na absolutní hranici možností. V té době jsem ještě neměl žádné zkušenosti, o to bylo všechno těžší. Musím přiznat, že jednou na testu, ještě před ostrým startem, kdy jsem trénoval a hledal hranice možného, to skončilo kolostřešní kombinací. Za celou závodní kariéru to bylo poprvé a taky naposledy, kdy se mi něco takového přihodilo.

2/ Co tě na rallycrossu nejvíc přitahuje?

Systém závodů, střídání asfaltu a šotoliny, vědomí, že přesně znám dráhu a můžu jet na hranici rizika, a někdy i za ní.

3/ Jaký typ trati máš nejraději?

Miluju rychlé tratě, kde se střídají technické pasáže a jsou doplněny nějakým horizontem. Pěkně tratě jsou ve finské Kouvole, švédském Holjes nebo maďarském Nyirádu.

4/ Jak bys popsal svůj styl jízdy?

Rychlá a přesná stopa. Smyk není nejrychlejší!

5/ Kam nejdál jsi se s rallycrossem podíval?

Byl jsem v Portugalsku, Finsku, Švédsku a Norsku.

6/ V čem se liší rallycrossová scéna v zahraničí oproti domácí?

Ve světě je rallycross velice populární, jak divácky tak mediálně. Loňská návštěvnost v Loheac ve Franciji byla 80 tisíc lidí. Většinou je pravidlem, že každý dobrý rally jezdec zůstává věrný rally i po skončení kariéry. V severských zemích to je vyloženě pravidlem.

7/ Na jaký závod nikdy nezapomeneš?

Asi na loňské Finsko, kde jsem vyhrál Mistrovství Evropy. Porazit seveřany doma na velice těžké technické trati bylo něco skvělého.

8/ Máš kromě aut ještě čas na něco jiného? Jaké máš záliby?

Když mám čas, věnuji se rodině. Jinak ale motorsportem doslova žiju.

9/ Příprava auta před závodem je jasná, ale jak se připravuješ ty?

Starty a samotné boje se soupeři na trati jsou hodně o stresu. V rámci přípravy jezdím na kole nebo chodím běhat. Nemám žádného osobního trenéra, takže jestli jsem se připravil dobře, se ukáže až během sezóny.

10/Jaký máš dosud nesplněný sen?

Chtěl bych startovat jako profesionální jezdec s vozem WRC nejvyšší specifikace.

11/ Co pro tebe je nejvíc hustý?

Samozřejmě Mogul!